Marta Król
„Przejechałam się już wiele razy, więc chciałam zaufać dużej agencji" – to zdanie, które kilka razy w życiu już usłyszałam od klientów. Rozumiem tę perspektywę – duża agencja wydaje się bezpiecznym wyborem. Znana marka, imponujące portfolio, zespół specjalistów. Skoro obsługują duże firmy, to na pewno poradzą sobie z Twoją marką osobistą. Prawda?
Otóż niekoniecznie. Zanim zdecydujesz, komu powierzysz strategię swojej marki osobistej, warto zrozumieć fundamentalne różnice między pracą z niezależnym strategiem a dużą agencją.
Zanim założyłam własną firmę, pracowałam w agencjach marketingowych. Znam ten świat od środka – jego zalety, ale przede wszystkim ograniczenia, z których klienci często nie zdają sobie sprawy, dopóki nie jest za późno.
Duże agencje mają swoje miejsce na rynku – są świetne dla korporacji z ogromnymi budżetami, które potrzebują szerokiego wachlarza usług. Ale dla marki osobistej? To często jak strzelanie z armaty do komara.
1. Indywidualnego podejścia
W dużych agencjach strategia marki osobistej to często jeden z wielu projektów prowadzonych jednocześnie przez zespół. To oznacza:
Tak powiedział mi jeden z moich klientów, który wcześniej korzystał z usług dużej agencji: „Miałem wrażenie, że dostałem wyciąg z ogólnego szablonu z podmienionymi danymi. Brakowało tam mnie."
2. Bezpośredniego dostępu do stratega
W dużych agencjach:
3. Elastyczności procesu
Duże agencje działają według ustalonych procedur:
4. Holistycznego podejścia
W wielu agencjach:
1. Pełne zaangażowanie w Twój projekt
Jako niezależny strateg:
2. Bezpośredni dostęp do ekspertki
W naszej współpracy:
3. Elastyczność i personalizacja
Moja metoda BEAM™:
4. Holistyczne podejście
Pracując ze mną, otrzymujesz:
Często słyszę argument: „Duża agencja może być droższa, ale daje pewność jakości." Rzeczywistość jest inna:
Jestem absolutnie uczciwa w tej kwestii. Duże agencje mają swoje mocne strony i czasem są lepszym wyborem:
Wybór między niezależnym strategiem a dużą agencją nie jest uniwersalny – zależy od Twoich potrzeb, oczekiwań i specyfiki Twojej marki.
Pamiętaj jednak, że w przypadku marki osobistej najważniejsze jest zrozumienie Ciebie jako osoby – Twoich wartości, przekonań, stylu działania i celów. Duże agencje rzadko mają czas i metodologię, aby zagłębić się w te obszary. Jeśli szukasz strategii, która naprawdę odzwierciedla Twoją osobowość i wykorzystuje Twój unikalny potencjał, indywidualny strateg specjalizujący się w markach osobistych będzie zazwyczaj lepszym wyborem.
© 2025 MARTA KRÓL ALL RIGHTS RESERVED
hello@cyfrowa-krolowa.pl
Dołącz do społeczności ponad 1000 osób, które tak jak Ty, nieustannie poszukują sposobów na rozwój i doskonalenie swoich marketingowych działań. Zostaw swój kontakt i zacznij kształtować przyszłość Twojej marki osobistej w cyfrowym świecie.
Odezwij się
Zostańmy w kontakcie